Vil du udstille i Kunsthuset Annaborg?

I Kunsthuset Annaborg stræber Hillerød Kunstforening mod at præsentere et varieret udstillingsprogram af høj kunstnerisk kvalitet, der samtidig skal afspejle bredden i dansk og udenlandsk nutidskunst.

Derfor har Hillerød Kunstforening udarbejdet retningslinjer, der fortæller om, hvordan du ansøger om udstilling, hvilke krav, vi stiller til din ansøgning, og hvad vi tilbyder dig som kunstner.

Ansøgninger behandles af kunstforeningens bestyrelse, og vi ser frem til at modtage din/jeres ansøgning.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til

formand@annaborg-hilleroed-kunstforening.dk

eller ringe på telefon 2015 6341

SOM UDSTILLER I KUNSTHUSET ANNABORG TILBYDER VI

At vise dit kunstprojekt i en historisk bygning i unikke omgivelser, tæt på det smukke Frederiksborg SlotEt effektivt samarbejde med et dedikeret team af frivillige, som alle bræn-der for kunsten og Kunsthuset AnnaborgEt målrettet og professionelt arbejde mht. planlægning, ophængning/in-stallation/nedtagning, invitationer, presse og markedsføringAt forsikre dine værker i hele udstillingsperiodenAt arrangere og afholde alle udgifter til udstillingsferniseringenVenlige og engagerede udstillingsvagter, som passer og formidler salg fra udstillingen i åbningstiden. Vi holder åbent torsdag, fredag, lørdag og søn-dag samt helligdage fra 12-16.  Vi er åbne for at samarbejde om ekstra arrangementer såsom artisttalks, musik og workshops

ANSØGNINGSPROCEDUREN:

Du kan søge om at udstille på Annaborg alene med dine egne værker, eller som en del af en gruppe eller et kunstnerkollektiv. Fortæl os hvorfor du vil udstille på Annaborg. Hvis I er flere kunstnere, er det vigtigt at begrunde i jeres ansøgning, hvorfor netop I skal udstille sammen. Arbejder I med et fælles tema eller ønsker I at vise forskellige måder at arbejde med et bestemt materiale på? Der kan være mange grunde, og vi vil glæde os til at læse om dem. Alle ansøgninger gennemgås og behandles af kunstforeningens bestyrelse. Det er udelukkende bestyrelsen, der tager stilling til hvilke udstillinger, der skal vises på Annaborg. Du kan ansøge løbende hele året. Senest en uge efter modtagelsen af din ansøgning vil du modtage en mail med en ca. estimering på, hvornår du kan forvente et endeligt svar fra os.

INDEN DU SKRIVER DIN ANSØGNING:

Vi anbefaler, at du (så vidt det er muligt) tager dig tid til at besøge Kunst-huset Annaborg, så du bl.a. kan få en fornemmelse af bygningens ånd og de forskellige udstillingsrum, som fordeler sig på to etager. Det er vores erfaring, at mange kunstnere bliver overraskede, når de ved selvsyn oplever hvor mange muligheder Annaborgs meget varierede rum og udstillingsplads giver. De mest vellykkede udstillinger er ofte dem, hvor kunstneren fra start har forholdt sig til den kontekst, værkerne skal udstilles i, så derfor er det en god idé at du forholder dig til Annaborgs fysiske rammer allerede inden du går i gang med at skrive din ansøgning

DET SKAL DIN ANSØGNING INDEHOLDE:

Navn og kontaktoplysninger. En motiveret ansøgning, gerne med en projektbeskrivelse – eller som minimum en beskrivelse af dine overordnede intentioner for at udstille på netop Annaborg. Fortæl os kort om dine arbejdsmetoder og tankerne bag din kunstneriske praksis. Et CV med fødselsår, uddannelse/baggrund og væsentligste udstillinger. Billedmateriale (min. 6-8 billeder pr. kunstner) af nyere værker, som skal gengives med kunstnernavn, årstal, materiale og mål for hvert værk, I NÆVNTE RÆKKEFØLGE.
Vi har naturligvis forståelse for, at værker kan være solgt eller udlånt i tids-rummet fra du har sendt din ansøgning og en eventuel udstilling på Annaborg, men det er MEGET VIGTIGT at værkerne i din ansøgning er repræsentative ift. de værker/det projekt, som du ønsker at vise på Annaborg. Send alt ovenstående i én samlet pdf–fil på mail til:

formand@annaborg-hilleroed-kunstforening.dk

med dit navn og arbejdstitlen på dit udstillingsprojekt i emnefeltet.